sexta-feira, 7 de outubro de 2011

Maravilhas de uma Era - Mestres Pintores da India, 1100-1900


Payag (Painter), Mir 'Ali (Calligrapher), Shah Jahan riding a stallion: page from the Kevorkian Album, Mughal court at Agra, ca. 1628, Opaque watercolor and gold on paperm Painting: 28.2 x 20.8 cm; Page: 38.9 x 25.7 cm

de 28 de setembro de 2011 a 08 de janeiro de 2012

The Metropolitan Museum of Art New York


Farrukh Beg, A Sufi sage, after the European personification of melancholia, Dolor, Mughal court at Agra, dated 1615, Opaque watercolor, ink and gold on paper, Painting: 19.4 x 14.1 cm; Page: 38.2 x 25.6 cm,
 
 
Pinturas indianas têm sido tradicionalmente classificadas de acordo com estilos regionais ou períodos dinásticos, com ênfase nos temas e conteúdos narrativos.
 
 

Mansur, Chameleon, Mughal court at Lahore or Allahabad, ca. 1595-1600, Opaque watercolor and ink on paper, Painting: 11 x 13.7 cm,

 Estudos recentes, no entanto, começou a relacionar de forma segura as inovações no estilo, com artistas específicos e suas linhagens.



Balchand, Jahangir receives Prince Khurram at Ajmer on his return from the Mewar campaign: page from the Windsor Padshahnama Mughal court at Lahore or Daulatabad, ca. 1635, Opaque watercolor and gold on paper, Painting: 30.4 x 20.1 cm; Page: 58.2 x 36.7 cm






Balchand, A youth expires when his beloved approaches and speaks to him: incomplete page from a Gulistan of Sa'di manuscript, Mughal court at Agra, ca. 1610-15 (additions c. 1640, perhaps by Murad), Opaque watercolor on paper, mounted and lacquered, Painting: 7 3/8 x 5"

O  Metropolitan Museum of Art New York apresenta Maravilhas de uma Era - Mestres Pintores da India, 1100-1900, uma grande exposição dedicada ao conhecimento especializado da pintura indiana, com cerca de 200 trabalhos selecionados de acordo com a identificáção ​​dos artistas.



Devidasa of Nurpur, Shiva and Parvati playing chaupar: folio from a Rasamanjari series, Basohli, Jammu, dated 1694-95m Opaque watercolor, ink, silver, and gold on paper, Painting: 16.5 x 27.6 cm; Page: 20.3 x 31.1 cm


A exposição dissipa a noção de anonimato na arte indiana.




Chitarman II (Attributed), Emperor Muhammad Shah with falcon viewing his garden at sunset from a palanquin, Mughal court at Delhi, ca. 1730, Opaque watercolor and gold on paper, 38.3 x 42.5 cm,
 
Os pontos altos da inovação artística na história da pintura indiana são demonstrados através de obras de mais de 40 dos maiores pintores indianos, alguns dos quais foram identificados pela primeira vez.





Purkhu (Attributed), Krishna flirting with the gopis, to Radha's sorrow: folio from a Gita Govinda series, Kangra, Himachal Pradesh, ca. 1760, Opaque watercolor and gold on paper, 24 x 32 cm



Cada artista está representado na exposição por 5-6 obras.

 


Tara, Maharana Sarup Singh inspects a prize stallion, Udaipur, Mewar, Rajasthan, 1845-1846, Opaque watercolor, ink and gold on paper, Painting: 42.5 x 57.8 cm; Page: 48.3 x 63.2 cm
The Metropolitan Museum of Art New York

Um comentário:

  1. Cada postagem do GABINETE DE CURIOSIDADES é um presente! As pessoas deveriam se preocupar mais com a alma, o saber, pois o corpo se deteriora, o conhecimento é EVOLUÇÃO!
    Claro que aproveitar e fazer uma viagem é alimento também, AQUI TEM TUDO! Grata, Thais Haberbeck

    ResponderExcluir